Minecraft Sunucu Optimizasyonu

Minecraft sunucu performansı, oyuncuların en iyi oyun deneyimini yaşaması açısından oldukça önemlidir. Özellikle çok oyunculu bir sunucuda Minecraft sunucu optimizasyonu yapma süreci, gecikmeleri ve donmaları minimuma indirir. Bu rehberde, Minecraft sunucu optimize etme adımlarını detaylı bir şekilde açıklayarak daha akıcı ve hızlı bir sunucuya sahip olmanız için en iyi ipuçlarını paylaşacağız.

Neden Minecraft Sunucu Optimizasyonu Gereklidir?

Minecraft, yüksek işlem gücü gerektiren bir oyun olabilir, özellikle birden fazla oyuncu aynı anda aktifse ve birden çok mod kullanılıyorsa. İyi optimize edilmemiş bir sunucu:

  • Lag (gecikme) yaşatabilir,
  • Tıkanıklıklar ve çökme sorunları olabilir,
  • Oyuncu deneyimini olumsuz etkiler.

İşte Minecraft sunucu optimizasyonu ile bu sorunların üstesinden nasıl geleceğinizi açıklayan adımlar.

Minecraft Sunucu Optimizasyonu Yapma Adımları

1. Donanımınızı Kontrol Edin

Sunucunuzun donanımı, performansı doğrudan etkiler. İyi bir sunucu için gerekli donanımlar:

  • İşlemci (CPU): Minecraft sunucuları CPU yoğunluklu çalışır, bu yüzden güçlü bir işlemciye ihtiyaç vardır. Tek çekirdek performansı yüksek bir işlemci tercih edilmelidir.
  • RAM: Modlara ve oyuncu sayısına bağlı olarak en az 4GB RAM kullanmanız gerekir. Daha fazla oyuncu ve mod için bu miktarı artırabilirsiniz.
  • Depolama: SSD kullanmak sunucunun yüklenme sürelerini hızlandıracaktır.

2. Sunucu Ayarlarını Düzenleyin

Minecraft sunucu optimize etme sürecinin önemli bir parçası da server.properties dosyasındaki ayarları özelleştirmektir. Bu dosyada yapılan bazı değişiklikler performansı artırabilir:

  • server.properties
view-distance | Optimizeli değer: 6-10 

Bu ayarı düşürmek, oyuncuların görebileceği maksimum dünya mesafesini azaltarak sunucu yükünü hafifletir. Önerilen ayar 6-10 arasındadır.

network-compression-threshold | Optimizeli değer: 256‌

Bu, sunucu paketi sıkıştırmaya çalışmadan önce paketin boyutu için sınırı ayarlamanıza olanak tanır. Daha yükseğe ayarlamak, bazı CPU kaynaklarını bant genişliği pahasına kaydedebilir ve -1’e ayarlamak onu devre dışı bırakır. Bunu daha yükseğe ayarlamak, daha yavaş ağ bağlantılarına sahip istemcilere de zarar verebilir. Sunucunuz proxy’li bir ağdaysa veya aynı makinedeyse (2 ms’den az ping ile), dahili ağ hızları genellikle ek sıkıştırılmamış trafiği kaldırabileceğinden, bunu (-1) devre dışı bırakmak faydalı olacaktır.‌
  • spigot.yml
simulation-distance | Optimizeli değer: 4

Simülasyon mesafesi, sunucunun işleyebileceği oyuncunun etrafındaki chunk mesafesidir. Bu işlenen şeyler şunun gibi şeylerdir: Fırınlar, ekinler ve fidan büyümesi vb. Görüş mesafesi nedeniyle 3 veya 4 civarında bir yere ayarlayabilirsiniz. Bu sayede daha fazla uzaktaki parçacıkları işlemeyerek, daha fazla görüş mesafesi kazanabilirsiniz. Bu, oyuncuların performansa etkisi olmadan daha fazlasını görmelerini sağlar.

view-distance | Optimizeli değer: 7‌

Görüş mesafesi, sunucunun işaretleyeceği oyuncunun etrafındaki parçalardaki mesafedir. Esasen, şeylerin olacağı oyuncudan uzaklık. Bu, eritme fırınları, ekinler ve büyüyen fidanları vb. içerir. Bu değeri spigot.yml’de ayarlamalısınız, çünkü [server.properties] öğesindeki değerin üzerine yazar ve her dünya için ayarlanabilir. Bu, kenesiz görüş mesafesinin varlığından dolayı 3 veya 4 civarında bir yere bilerek düşük ayarlamak istediğiniz bir seçenektir. Oyuncuları işaretlemeden daha fazla parça yüklemesine izin verir. Bu oyuncuların aynı performans etkileri olmadan daha fazlasını görmelerini sağlar.‌

mob-spawn-range | Optimizeli değer: 2‌

Varlıkların oyuncunun etrafında doğacağı aralığı (parçalar halinde) azaltmanıza izin verir. Sunucunuzun oyun moduna ve oyuncu sayısına bağlı olarak, bukkit.yml’nin ortaya çıkma limitleriyle birlikte bu değeri azaltmak isteyebilirsiniz. Bunu daha düşük ayarlamak, etrafınızda daha fazla çete varmış gibi hissetmenizi sağlayacaktır. Bu, görüş mesafenizden daha düşük veya buna eşit olmalı ve asla menzilinizden / 16’dan büyük olmamalıdır.‌

entity-activation-range

Optimizeli değerler:
    animals: 16
    monsters: 24
    raiders: 48
    misc: 8
    water: 8
    villagers: 16
    flying-monsters: 48

Bir varlığın işaretlemesi (bir şeyler yapması) için oyuncudan ne kadar uzakta olması gerektiğini ayarlayabilirsiniz. Bu değerleri azaltmak performansa yardımcı olur, ancak oyuncu onlara gerçekten yaklaşana kadar tepkisiz varlıklara neden olabilir. Bunu çok fazla düşürmek bazı varlık çiftliklerini bozabilir; demir çiftlikleri için en yaygın çözümdür.‌

entity-tracking-range

Optimizeli değerler:
    players: 48
    animals: 48
    monsters: 48
    misc: 32
    other: 64
Varlıkların görüneceği bloklardaki mesafedir. Sadece oyunculara gönderilmeyecekler. Çok düşük ayarlanırsa, bu, varlıkların bir oyuncunun yakınında aniden ortaya çıkmasına neden olabilir. Çoğu durumda bu, “entity-activation-range” değerlerinden daha yüksek olmalıdır.‌

tick-inactive-villagers | Optimizeli değerler: false‌

Köylülerin etkinleştirme aralığının dışında işaretlenip işaretlenmeyeceğini kontrol etmenizi sağlar. Köylülerin normal şekilde ilerlemesini ve aktivasyon aralığını görmezden gelmesini sağlayacaktır. Bunu devre dışı bırakmak performansa yardımcı olur, ancak bazı durumlarda oyuncular için kafa karıştırıcı olabilir. Bu, demir çiftlikleri ve ticari stoklama ile ilgili sorunlara neden olabilir.‌

nerf-spawner-mobs | Optimizeli değerler: true‌

Bir canavar yumurtlayan tarafından oluşturulan varlıkarın yapay zekasız olmasını sağlayabilirsiniz. Özellikleri alınmış varlık hiçbir şey yapmaz. Paper.yml’de “spawner-nerfed-mobs-should-jump: true” olarak değiştirerek sudayken atlamalarını sağlayabilirsiniz.‌

merge-radius

Optimizeli değerler:  
  item: 3.5
  exp: 4.0
Bu, birleştirilecek eşyalar ve tecrübe puanları arasındaki mesafeye karar vererek eşyaların birleşme mesafesini azaltır. Bunu çok yükseğe ayarlamak, bir araya geldikçe öğelerin veya deneyimlerin kaybolması yanılsamasına yol açacak, bazı çiftlikleri kıracak ve ayrıca öğelerin bloklar arasında ışınlanmasına izin verecektir. Öğelerin duvarlardan birleşmesini önlemek için yapılan herhangi bir kontrol yoktur. Tecrübe puanları yalnızca oluşturma sırasında birleştirilir.‌

hopper-transfer | Optimizeli değer: 8‌

Hunilerin bir öğeyi taşımak için bekleyeceği tik cinsinden süre. Bunu artırmak, sunucunuzda çok fazla hazne varsa performansı artırmaya yardımcı olur, ancak çok yüksek ayarlanırsa huni tabanlı saatleri ve muhtemelen öğe sıralama sistemlerini bozar.‌

hopper-check | Optimizeli değer: 8‌

Üstlerindeki bir öğeyi kontrol eden huniler arasındaki tik süresi. Bunu artırmak, sunucunuzda çok fazla huni varsa performansa yardımcı olur, ancak huni tabanlı saatleri ve su akışlarına dayanan öğe sıralama sistemlerini bozar.
  • paper.yml
redstone-implementation | Optimizeli değer: ALTERNATE_CURRENT

Kızıltaş sinyallerini yeni hesaplama türleri ile daha doğru bir şekilde iletir. Bu vanilya özelliğinde bazı şeylere bozulmasına sebep olabilir ama varsayılan sunucu değerinden çok daha iyi değerler size sunabilir.

no-tick-view-distance | Optimizeli değer: 7‌

Bu seçenek, oyuncuların göreceği parçalar halinde maksimum mesafeyi ayarlamanıza olanak tanır. Bu daha düşük görüş mesafesine sahip olmanızı ve yine de oyuncuların daha fazlasını görmelerini sağlar. Gerçek görüş mesafesinin ötesindeki parçaların tıklanmayacağını, ancak yine de depolama alanınızdan yükleneceğini bilmek önemlidir, bu nedenle aşırıya kaçmayın. 10, temelde bunu ayarlamanız gereken maksimum değerdir. Şu andan itibaren, görüş mesafesi ayarından bağımsız olarak istemciye parçalar gönderiliyor, bu nedenle bu seçenek için daha yüksek değerlere gitmek, daha yavaş bağlantılara sahip oyuncular için sorunlara neden olabilir.‌

delay-chunk-unloads-by | Optimizeli değer: 10‌

Bu seçenek, bir oyuncu ayrıldıktan sonra parçaların ne kadar süreyle yüklü kalacağını yapılandırmanıza olanak tanır. Bu, bir oyuncu ileri geri hareket ettiğinde aynı parçaları sürekli olarak yüklememeye ve boşaltmamaya yardımcı olur. Çok yüksek değerler, aynı anda çok fazla parçanın yüklenmesine neden olabilir. Sık sık ışınlanan ve yüklenen alanlarda, alanı kalıcı olarak yüklü tutmayı düşünün. Bu, sunucunuz için sürekli olarak parçaları yüklemek ve boşaltmaktan daha hafif olacaktır. Tuinity kullanıyorsanız, tuinity.yml’deki aynı ada sahip seçeneği değiştirmelisiniz, çünkü paper.yml’deki seçeneğin üzerine yazar.‌

max-auto-save-chunks-per-tick | Optimizeli değer: 8‌

Daha iyi ortalama performans için görevi zamana daha da yayarak artan dünya tasarrufunu yavaşlatmanızı sağlar. Bunu 20-30’dan fazla oyuncuyla 8’den daha yükseğe ayarlamak isteyebilirsiniz. Artımlı kaydetme zamanında tamamlanamazsa, bukkit otomatik olarak kalan parçaları bir kerede kaydedecek ve işleme yeniden başlayacaktır.‌

prevent-moving-into-unloaded-chunks | Optimizeli değer: true‌

Etkinleştirildiğinde, oyuncuların yüklenmemiş parçalara geçmesini ve ana dizide tıkanıp gecikmeye neden olan senkronizasyon yüklerine neden olmasını engeller. Bir oyuncunun yüklenmemiş bir yığına tökezleme olasılığı, tıklamasız izleme mesafeniz ne kadar düşükse o kadar yüksektir.‌

entity-per-chunk-save-limit
 Optimizeli değerler:
    area_effect_cloud: 8
    arrow: 16
    dragon_fireball: 3
    egg: 8
    ender_pearl: 8
    experience_bottle: 3
    experience_orb: 16
    eye_of_ender: 8
    fireball: 8
    firework_rocket: 8
    llama_spit: 3
    potion: 8
    shulker_bullet: 8
    small_fireball: 8
    snowball: 8
    spectral_arrow: 16
    trident: 16
    wither_skull: 4

Bu ayar yardımıyla, belirtilen türden kaç tane varlığın kaydedilebileceğine ilişkin sınırlar belirleyebilirsiniz. Çok büyük miktarda merminin kaydedilmesine ve sunucunuzun bunu yüklerken çökmesine neden olan sorunlardan kaçınmak için en azından her varlık için bir sınır sağlamalısınız. Lütfen limitleri kendinize göre ayarlayın. Tüm varlıklar için önerilen değer 10 civarındadır. Bu listeye tür adlarına göre başka varlıklar da ekleyebilirsiniz. Bu yapılandırma seçeneği, oyuncuların büyük mafya çiftlikleri oluşturmasını engellemek için tasarlanmamıştır.

despawn-ranges

Optimizeli değerler:
      monster:
        soft: 30
        hard: 56
      creature:
        soft: 30
        hard: 56
      ambient:
        soft: 30
        hard: 56
      axolotls:
        soft: 30
        hard: 56
      underground_water_creature:
        soft: 30
        hard: 56
      water_creature:
        soft: 30
        hard: 56
      water_ambient:
        soft: 30
        hard: 56
      misc:
        soft: 30
        hard: 56

Varlık kaybolma aralıklarını (bloklar halinde) ayarlamanıza izin verir. Oyuncudan uzaktaki varlıkları daha hızlı temizlemek için bu değerleri düşürün. “soft” menzili 30 civarında tutmalı ve sabit menzili gerçek görüş mesafenizden biraz daha fazla ayarlamalısınız, böylece oyuncu yüklenen bir yığın noktasının hemen ötesine geçtiğinde varlıklar hemen kaybolmaz (gecikme nedeniyle bu iyi çalışır- paper.yml’de “delay-chunk-unloads-by”). Bir varlık “hard” aralığın dışına çıktığında anında yok olur. “soft” ve “hard” aralık arasındayken, rastgele bir umutsuzluk şansına sahip olacaktır. Sabit menziliniz yumuşak menzilinizden daha büyük olmalıdır. Bunu (görüş mesafesi * 16) + 8’i kullanarak görüş mesafenize göre ayarlamalısınız. Bu, kısmen, oyuncu onları ziyaret ettikten sonra henüz boşaltılmamış parçaları hesaba katar.‌

per-player-mob-spawns | Optimizeli değer: true‌

Bu seçenek, mafya yumurtlamalarının, hedef oyuncunun çevresinde halihazırda kaç varlığın bulunduğunu hesaba katması gerekip gerekmediğine karar verir. Tüm mobcap’ı kaplayan çiftlikler oluşturan oyuncular nedeniyle, varlık doğmalarında tutarsız olmasıyla ilgili birçok sorunu atlayabilirsiniz. Bu, daha düşük doğma limitleri belirlemenize izin vererek daha tek oyunculu benzeri bir doğma deneyimi sağlayacaktır. Bunu etkinleştirmek, performans üzerinde çok hafif bir etkiye sahiptir, ancak etkisi, izin verdiği doğma limitlerindeki iyileştirmeler tarafından gölgede bırakılmıştır.‌

max-entity-collisions | Optimizeli değer: 2‌

spigot.yml’de aynı ada sahip seçeneğin üzerine yazar. 0 değeri, oyuncular da dahil olmak üzere diğer varlıkları zorlayamaz. Çoğu durumda 2 değeri yeterli olmalıdır. Değeri bu yapılandırma seçeneğinin değerinin üzerindeyse, bunun maxEntityCramming gamerule’u işe yaramaz hale getireceğini belirtmekte fayda var.‌

update-pathfinding-on-block-update | Optimizeli değer: false‌

Bunu devre dışı bırakmak, daha az yol bulma yapılmasına ve performansın artmasına neden olur. Bazı durumlarda bu, varlıkların daha gecikmeli görünmesine neden olur; Her 5 tıklamada (0.25 saniye) yollarını pasif olarak güncellerler.‌

fix-climbing-bypassing-cramming-rule | Optimizeli değer: true‌

Bunun etkinleştirilmesi, varlıkların tırmanırken tıkanıklıktan etkilenmemesini düzeltecektir. Bu, tırmanıyor olsalar bile (örümcekler) saçma sapan küçük alanlarda istiflenmesini önleyecektir.‌

armor-stands.tick | Optimizeli değer: false‌

Çoğu durumda bunu güvenle false olarak ayarlayabilirsiniz. Zırh standları veya davranışlarını değiştiren herhangi bir eklenti kullanıyorsanız ve sorun yaşıyorsanız, yeniden etkinleştirin. Bu, zırh stantlarının su tarafından itilmesini veya yerçekiminden etkilenmesini önleyecektir.‌

armor-stands.do-collision-entity-lookups | Optimizeli değer: false‌

Burada zırh standı çarpışmalarını devre dışı bırakabilirsiniz. Bu, çok sayıda zırh standınız varsa ve bunların hiçbir şeyle çarpışmasına gerek yoksa yardımcı olacaktır.‌

alt-item-despawn-rate

      enabled: true
      items:
          COBBLESTONE: 300
          NETHERRACK: 300
          SAND: 300
          RED_SAND: 300
          GRAVEL: 300
          DIRT: 300
          GRASS: 300
          PUMPKIN: 300
          MELON_SLICE: 300
          KELP: 300
          BAMBOO: 300
          SUGAR_CANE: 300
          TWISTING_VINES: 300
          WEEPING_VINES: 300
          OAK_LEAVES: 300
          SPRUCE_LEAVES: 300
          BIRCH_LEAVES: 300
          JUNGLE_LEAVES: 300
          ACACIA_LEAVES: 300
          DARK_OAK_LEAVES: 300
          CACTUS: 300
          DIORITE: 300
          GRANITE: 300
          ANDESITE: 300
          SCAFFOLDING: 600
Bu liste, belirli türden bırakılan öğeleri varsayılandan daha hızlı veya daha yavaş umutsuzluğa düşürmek için alternatif zaman (tick halinde) ayarlamanıza olanak tanır. Bu seçenek, performansı artırmak için birleştirme yarıçapı ile birlikte öğe temizleme eklentileri yerine kullanılabilir.‌

use-faster-eigencraft-redstone | Optimizeli değer: true‌

Etkinleştirildiğinde, redstone sistemi, yükü azaltan daha hızlı ve alternatif bir sürümle değiştirilir. Bunu etkinleştirmek, oyun tutarsızlıklarını ortaya çıkarmadan performansı önemli ölçüde artırabilir. Bunu etkinleştirmek, craftbukkit’teki bazı redstone tutarsızlıklarını bile düzeltecektir.‌

hopper.disable-move-event | Optimizeli değer: false‌

“InventoryMoveItemEvent” olayını aktif olarak dinleyen bir eklenti olmadığı sürece sıkıntı çıkarmaz. Bu tür eklenti(ler)iniz varsa ve onların bu event ile hareket edememelerini umursamıyorsanız, bunu “true” olarak ayarlamanız gerektiği anlamına gelir. Ama kullanıyorsanız, kesinlikle “false” olmalı. Aksi taktirde kilitli sandıktan huni ile eşya çekme gibi açıklar sunucunuzda oluşabilir.

hopper.ignore-occluding-blocks | Optimizeli değer: true

Blokların içerisinde sıkıştırılmış vagonlu huni gibi şeyleri görmezden gelmesini ayarlar.

tick-rates.mob-spawner | Optimizeli değer: 2‌

Bu seçenek, doğurucuların ne sıklıkla doğurma işlemini yapılandırmanıza olanak tanır. Daha yüksek değerler, çok sayıda doğurucunuz varsa daha az gecikme anlamına gelir, ancak çok yüksek ayarlanırsa (doğurucu gecikmenize göre) varlık doğma oranları düşecektir.‌

optimize-explosions | Optimizeli değer: true‌

Bunu “true” olarak ayarlamak, patlama hasarını hesaplarken hafif bir yanlışlık pahasına vanilya patlama algoritmasını daha hızlı bir algoritmayla değiştirir. Bu genellikle fark edilmez.‌

treasure-maps.enabled | Optimizeli değer: false‌

Hazine haritaları oluşturmak son derece sunucu performansını etkileyecek türdedir ve bulmaya çalıştığı yapı önceden oluşturulmuş dünyanızın dışındaysa, sunucuda performans sorunlarına neden olabilir. Bunu etkinleştirmek yalnızca dünyanızı önceden oluşturduysanız ve bir vanilya dünya sınırı belirlediyseniz güvenlidir.‌

treasure-maps.find-already-discovered | Optimizeli değer: true‌

Bu seçeneğin varsayılan değeri, yeni oluşturulan haritaları, genellikle önceden oluşturulmuş arazinizin dışında bulunan keşfedilmemiş yapıları aramaya zorlar. Bunu “true” olarak ayarlamak, haritaların daha önce keşfedilen yapılara yol açabilmesini sağlar. Bunu “true” olarak değiştirmezseniz, yeni hazine haritaları oluştururken sunucuda performans sorunlarına veya çökmesi ile karşılaşabilirsiniz.‌

tick-rates.grass-spread | Optimizeli değer: 4‌

Ot veya miselyum yayılma sıranda tick bakımından geçen süre. Bu süreyi arttırmak, yanındaki toprakların, çimen veya miselyuma dönüşmesi biraz daha uzun sürecektir. Yayılma hızı fark edilmeden azaltmak istiyorsanız, 4’e ayarlamak yeterli olacaktır.‌

tick-rates.container-update | Optimizeli değer: 1‌

Konteynırların güncellenme süresi. Bunu artırmak, konteynırların güncellemelerinin sizin için sorunlara neden olması durumunda yardımcı olabilir (nadiren olur), ancak oyuncuların envanterlerle (hayalet öğeler) etkileşim kurarken senkronizasyon bozukluğu yaşamasını kolaylaştırır.‌

non-player-arrow-despawn-rate | Optimizeli değer: 20‌

Moblar tarafından atılan okların bir şeye çarptıktan sonra kaybolması gereken tick bakımından geçen süre. Oyuncular bunları zaten alamazlar, bu yüzden bunu 20 (1 saniye) gibi bir değere ayarlayabilirsiniz.‌

creative-arrow-despawn-rate | Optimizeli değer: 20‌

Yaratıcı modda oyuncular tarafından atılan okların bir şeye çarptıktan sonra kaybolması gereken tick bakımından geçen süre. Oyuncular bunları zaten alamazlar, bu yüzden bunu 20 (1 saniye) gibi bir değere ayarlayabilirsiniz.‌
  • bukkit.yml
spawn-limits

Optimizeli değerler:
    monsters: 20
    animals: 5
    water-animals: 2
    water-ambient: 2
    water-underground-creature: 3
    ambient: 1
    axolotls: 3

Varlıkları sınırlamanın matematiği [oyuncu sayısı] * [limit] şeklindedir, burada “oyuncu sayısı” sunucudaki mevcut oyuncu miktarıdır. Mantıksal olarak, sayılar ne kadar küçükse, o kadar az varlık göreceksiniz. “per-player-mob-spawn” buna ek bir sınır uygulayarak varlıkların oyuncular arasında eşit olarak dağılmasını sağlar. Bunu azaltmak iki ucu keskin bir kılıçtır; evet, sunucunuzun yapacak daha az işi var, ancak bazı oyun modlarında doğal olarak ortaya çıkan varlıklar oyunun büyük bir parçası. “Mob-spawn-range”‘ı düzgün ayarlarsanız, 20 veya daha azına inebilirsiniz. “Mob-spawn” aralığını daha düşük ayarlamak, her oyuncunun etrafında daha fazla mob varmış gibi hissettirir. Tuinity kullanıyorsanız, [tuinity.yml]’de dünya başına mob limitleri belirleyebilirsiniz.‌

ticks-per

Optimizeli değerler:
    monster-spawns: 10
    animal-spawns: 400
    water-spawns: 400
    water-ambient-spawns: 400
    water-underground-creature-spawns: 400
    ambient-spawns: 400
    axolotl-spawns: 400

Bu seçenek, sunucunun belirli canlı varlıkları ne sıklıkta (tik olarak) oluşturmaya çalışacağını belirler. Su/ortam çetelerinin her bir keneyi ortaya çıkarmaları gerekmez, çünkü genellikle bu kadar çabuk öldürülmezler. Canavarlara gelince: Ortaya çıkışlar arasındaki süreyi biraz artırmak, varlık çiftliklerinde bile yumurtlama oranlarını etkilememelidir. Çoğu durumda, bu seçeneğin altındaki tüm değerler 1’den yüksek olmalıdır. Bunu daha yükseğe ayarlamak, sunucunuzun varlık oluşturmanın devre dışı bırakıldığı alanlarla daha iyi başa çıkmasına da olanak tanır.‌

3. Haritayı önceden yükleme

Düşük bütçeli bir sunucuyu geliştirmenin en önemli adımlarından biridir. Bu işlem VDS sunucularına, ASYNC yığın yüklemesini tam olarak kullanamadıkları için yardımcı olur. Dünyayı önceden oluşturmak için chunk yükleyen bir eklenti kullanabilirsiniz. Oyuncularınızın yeni parçalar oluşturmaması için bir dünya sınırı oluşturduğunuzdan emin olun! Önceden oluşturmanın, chunk yükleme eklentisinde ayarladığınız yarıçapa bağlı olarak bazen saatler sürebileceğini unutmayın.‌

Overworld, nether ve end’in her bir dünya için ayarlanması gereken ayrı dünya sınırlarına sahip olduğunu hatırlamak önemlidir. Alt boyut, üst dünyadan 8 kat daha küçüktür (bir veri paketi ile değiştirilmediyse), bu nedenle boyutu yanlış ayarlarsanız oyuncularınız dünya sınırlarının dışına çıkabilir!‌

Gecikme artışlarına neden olabilecek hazine haritaları için arama aralığı gibi belirli işlevleri sınırladığı için bir vanilya dünya sınırı (/worldborder set [radius]) kurduğunuzdan emin olun.

4. Gereksiz Mod ve Eklentileri Kaldırın

Her mod veya eklenti sunucunuza ek yük getirir. Sunucunuzun gereksiz modlarla dolu olmadığından emin olun. Özellikle çok fazla kaynak tüketen ve sunucu performansını düşüren modlardan kaçının. Minecraft optimizasyon sürecinde, modların sunucuya olan etkisini gözlemlemek önemlidir.

5. Sunucu Yükünü Bölün

Eğer sunucunuzda çok fazla mod ve yüksek sayıda oyuncu varsa, sunucu yükünü azaltmak için BungeeCord veya Velocity gibi yazılımlarla sunucunuzu bölerek optimize edebilirsiniz. Bu yazılımlar, sunucuları parçalara bölerek daha az yük altında çalışmasını sağlar.

6. Düzenli Yedekleme ve Bakım Yapın

Optimizasyon sadece performansla ilgili değildir; aynı zamanda sunucunuzun sorunsuz çalışmasını sağlamak için düzenli bakım yapmanız gerekir. Düzenli olarak:

  • Sunucu dosyalarınızı yedekleyin,
  • Güncellemeleri takip edin,
  • Hataları düzeltin.

Bu adımlar, sunucunuzun performansını artırmak ve uzun süre sorunsuz çalışmasını sağlamak için önemlidir.

Java başlangıç ​​ayarları

1.17 ve üstü sürümler, Java 16 veya daha üstünü gerektirecektir. Oracle lisanslarını değiştirdi ve artık Java‘nızı onlardan almak için zorlayıcı bir neden yok. Önerilen geliştiriciler “Amazon Corretto“, “Azul Zulu OpenJDK” ve “Adoptium Temurin“‘dir. OpenJ9 gibi alternatif JVM uygulamaları çalışabilir, ancak bunlar kağıt tarafından desteklenmez ve sorunlara neden olduğu bilinmektedir, bu nedenle şu anda önerilmemektedir.‌

Java başlangıç kodları için size bir takım hazır kodları size sunuyoruz;

java -Xms6G -Xmx6G -XX:+UseG1GC -XX:+ParallelRefProcEnabled -XX:MaxGCPauseMillis=200 -XX:+UnlockExperimentalVMOptions -XX:+DisableExplicitGC -XX:+AlwaysPreTouch -XX:G1HeapWastePercent=5 -XX:G1MixedGCCountTarget=4 -XX:G1MixedGCLiveThresholdPercent=90 -XX:G1RSetUpdatingPauseTimePercent=5 -XX:SurvivorRatio=32 -XX:+PerfDisableSharedMem -XX:MaxTenuringThreshold=1 -XX:G1NewSizePercent=30 -XX:G1MaxNewSizePercent=40 -XX:G1HeapRegionSize=8M -XX:G1ReservePercent=20 -XX:InitiatingHeapOccupancyPercent=15 -Dusing.aikars.flags=https://mcflags.emc.gs -Daikars.new.flags=true -jar server.jar nogui
  • -Xms ve -Xmx yerlerine sunucu RAM’inizin bir tık altını yazabilirsiniz, burada 7GB’lık bir sunucu için örnek verilmiştir.
  • “server.jar” yazan yere ise sunucu yazılım adını yazmalısınız

Özel Koruması Sunucu Kiralama

AnkSOFT, üzerinden minecraft sunucu kiralama hizmeti satın alan müşterilerimiz. Firmamız bünyesinde bulunan Mikrotik(RouterOS) cihazımız ile bot saldırılarının %99,9’u müşterilerimizin sunucusuna ulaşmadan cihazımız tarafından otomatik engelleniyor. Sizde bu özel minecraft vds sunucularından satın almak istiyorsanız websitemizi ziyaret edebilirsiniz.

Daha Fazla Yardım mı İhtiyacınız Var?

Eğer Minecraft sunucusu kurma sürecinde herhangi bir sorun yaşarsanız veya daha fazla bilgiye ihtiyaç duyarsanız, Discord sunucumuza katılabilirsiniz veya bizimle iletişime geçebilirsiniz. Size yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız!